Donderdag 4 augustus 2022 - Seaworld San Diego

Vandaag gaan we naar Sea World! Ik ben zelf al vroeg wakker en schrijf dan maar mijn blog van de dag in Sedona. Dat moest ik nl. nog doen. Om 7:30 ga ik douchen en het is de lekkerste douche van de vakantie! 

In dit hotel is gelukkig weer een ontbijtje inclusief en om iets voor half negen lopen we naar de ontbijtruimte bij de receptie. Het is hier gelukkig lang niet zo druk als in Page en ik vind dus gemakkelijk een tafeltje. We kunnen hier weer wafels maken, er is yoghurt, bagels, toast, muffins en het ontbijt is dus dik in orde hier. 

Na het ontbijt maken we ons klaar voor vertrek naar Sea World en om 09:15 rijden we weg. We zijn dus ruim op tijd bij Sea World want het is maar 7 minuten rijden en het park gaat om 10:00 open. 

We staan vlakbij de ingang en we gaan in de rij staan voor de entree. Om even voor tien mogen we het park in. We verwachten dat de rij bij de nieuwste achtbaan later vandaag heel druk zal zijn dus we willen deze achtbaan als eerste doen. We snellen na de ingang naar deze achtbaan en met ons een flink aantal anderen. Echter als we aankomen bij de achtbaan is het helemaal niet zo druk en het wordt ook niet echt drukker. We moeten onze rugtassen in een kluisje doen. Jef was eigenlijk helemaal niet van plan ook in de achtbaan te gaan maar omdat ik wel wil gaat hij ook maar. 

We zijn dus zo aan de beurt en mogen in de eerste rij plaatsnemen. Poeh, deze achtbaan is wel echt spectaculair en ik heb de hele rit gegild. Mooi begin van onze dag. Jasper vindt deze achtbaan zo geweldig dat hij nog een keer wil en ik laat mij strikken om met hem mee te gaan. 

Na deze achtbaan gaan we in de wildwaterbaan Yourney of Atlantis en we hoeven nog minder dan 10 minuten te wachten. Hij is erg leuk en we worden gelukkig niet zo nat. 

Ik heb een ticket gekocht inclusief all day dining, dus we mogen de hele dag door "gratis" eten. Het is pas half twaalf, we zijn anderhalf uur binnen en beginnen al aan ons eerste diner. Ik hou het maar bij een salade want echt trek heb ik nog niet. Jef, Isabel en Jasper gaan voor de spareribs en als toetje cheesecake met aardbeien. In plaats van 120 dollar (!) af te rekenen laat ik de barcode zien. Zo, dat hebben we er alvast uit, de kosten. We zijn natuurlijk wel echte Nederlanders. 

We hebben niet veel tijd om te eten want we willen naar de zeeleeuwen en otter show die erg grappig is. We zitten wel een beetje hoog op de tribune dus we besluiten bij de volgende shows wat eerder er naartoe te gaan. 


Het is erg leuk om door het park te struinen en er is zo veel te doen. Het weer is ook prima, het begon met volop zon maar later komt er wat bewolking opzetten. Het is een graad of 24. 

In alle winkels worden alle knuffels bekeken zodat Jasper na deze dag weet welke knuffel hij mee naar huis wilt nemen. We zien otters, zeeleeuwen, pinguins, flamingo's, schildpadden, beluga's, haaien, enorme krabben, dolfijnen....nou ja het is eigenlijk te veel om op te noemen. 

Isabel en Jasper gaan nog in een achtbaan, de Manta, en Jef en ik gaan heerlijk op een bankje zitten om mensen te kijken. Daar kun je je in Amerika vooral in een pretpark ontzettend mee vermaken. We dachten dat de wachttijd voor de achtbaan 5 minuten was, maar achteraf bleek dit 35 minuten te zijn. Nou ja, voor ons was dit geen probleem en de achtbaan was, zo horen we later, heel vet. Dat waren de mensen die voorbij kwamen dus ook :-)

's Middags gaan we naar de dolfijnen show en die is onwijs leuk. Prachtige beesten om naar te kijken. 


Ik weet niet meer wat we in welke volgorde gedaan hebben, maar op gegeven moment gaan we in de rij staan voor de rapids of sea world. Dat is zo'n rond ding waarin je in een waterbaan gaat. De wachttijd is best wel lang, bijna 1 uur, maar we hebben al zoveel gedaan hier in en het is pas 16:00. Dus we gaan braaf in de rij staan. Als we er bijna zijn zien we de mensen die terugkomen die net geweest zijn. Jeetje...die zijn echt zeiknat! Daar heb ik eigenlijk helemaal geen zin in en Isabel ook niet. Zo warm is het hier namelijk niet...net lekker. 

Maar ja, nu weggaan is natuurlijk ook geen optie dus met leed zie ik een tijdje de mensen aan die terugkomen. We doen allemaal onze trui uit zodat we die later droog weer aan kunnen trekken. 

We mogen plaatsnemen met nog 3 andere meiden en eigelijk valt het allemaal best mee. We krijgen af en toe een golf water naar binnen maar het is nog te doen. Ik heb overigens mijn schoenen uitgetrokken...mij pakken ze niet denk ik. 

Op een gegeven moment zegt een van die meiden " oh, there comes the waterfall!". What????

Ik kijk achterom en begrijp nu waarom echt iedereen zonder uitzondering drijfnat er uit komt. Juist ja, door die waterval. Ik maak de domme fout door te gaan staan zodat ook mijn kont helemaal nat wordt. 

Haha, helemaal doorweekt dus iedereen en ik word extra uitgelachen omdat ook mijn haar zeiknat is en plat. Nou ja, we hebben wel veel lol zo. 

Op mijn blote voeten ga ik de atrractie uit en en de giftshop gaan we driftig op zoek naar een droog t-shirt om te kopen en ik trek mijn schoenen aan en kam mijn haar. Jef slaagt maar ik niet en trek mijn trui aan. Isabel en Jasoer doen hetzelfde en zo gaat het wel weer :-)

Als we bij de Orca show gaan kijken gaan Jef en Isabel alvast zitten en Jasper en ik gaan weer wat gratis eten scoren. We laden ons dienblad vol met Amerikaanse cookies, druiven, drinken en Jasper scoort een hamburger. Hmmmm hoe nemen wij dit mee met z'n 2-en. Vooral Jasper is erg inventief en propt zijn zakken vol. Later blijkt er een geplette druif achtergebleven in zijn zak te zitten haha. 

De orca show is geweldig, want een grote beesten en het valt ons overigens op dat Sea World nu vooral uitdraagt dat zij dieren redden en meehelpen aan de ontwikkeling van zeedieren en hulp daaraan. Er wordt niet meer gezwommen met de dolfijnen en orca's. 



We lopen weer door het park en komen toch nog gedeeltes tegen waar we nog niet zijn geweest. We komen ook een bassin tegen waar visjes van je hand kunnen knabbelen, een heel apart gevoel. 

Jasper wil nog graag in een bepaalde achtbaan maar de rest heeft er niet zo’n zin in en daarom gaat hij maar alleen via de single rider lane. Wij wachten daarom op hem en de achtbaan  is echt spectaculair. 

Om 20:15 gaan we naar een stuntshow waar Annelies en twee aantrekkelijke mannelijke assistenten adembenemende capriolen uithaalt op een lange stok, een wheel of wonder en koorddanst. Een keer valt ze bijna en we houden ons adem in...poeh dat was spannend! Of het bij de show hoort weten we niet zeker, maar volgens ons niet. Zo wel, dan is dat behoorlijk goed gespeeld!

We rennen na deze show naar de giftshop die bij de orca's hoort want Jasper heeft eindelijk besloten welke knuffel hij mee naar huis wil nemen. Het wordt de hamerhaai en de giftshop is helemaal aan de andere kant van het park. Haha, je moet er wat voor over hebben. We rennen dus want het vuurwerk begint bijna en het park gaat dan dicht. Maar we redden het :-)

Net als we weer naar buiten stappen begint het gave vuurwerk, daar wordt geen geld op bespaard! 

Als het afgelopen is lopen we richting de uitgang en worden we begeleid door laserstralen. Ze weten er hier wel een feestje van te maken. 

Na een foto bij het logo van Sea World gaan we naar onze auto die dichtbij staat gelukkig. We hebben het hier van begin tot eind (van 10:00 tot 21:00) uitgehouden! 

Het is een korte rit naar ons hotel waar we moe maar voldaan op het bed ploffen. Het was een erg leuke dag! 


Comments

Popular posts from this blog

Donderdag 21 juli 2022 - Yosemite

Hotels/overnachtingen tijdens onze reis

Vrijdag 15 juli 2022- Vliegen!