Zondag7 augustus 2022 - Laatste dagje LA

En vandaag is dan de laatste (althans voor dit jaar ;-))volledige dag aangebroken in de USA! Het was wel erg grappig om in het hotel te eindigen waar we ook begonnen waren en af en toe denk je dan met weemoed terug aan toen we hier onze reis begonnen en alles nog voor ons hadden. Maar aan de andere kant....het is ook wel goed zo. We hebben een ontzettende mooie reis achter de rug, maar het steeds weer inpakken van je koffer, het rijden, de volle dagen en met z'n vieren op een hotelkamer maakt dat we ook weer verlangen naar ons huis. Gelukkig maar!

Deze dag besluiten we het rustig aan te doen en we slapen uit tot een uur of negen. Jef en ik zijn echter al eerder wakker, maar Isabel en Jasper maken we toch maar wakker. We gaan ontbijten bij IHOP; daar hebben we de eerste ochtend ook ontbeten. De ober die ons toen hielp werkt er vandaag ook weer maar is niet degene die ons vandaag helpt. Het is wat oudere man, erg vriendelijk en het is een beetje aandoenlijk. Het zijn wel mooie gelegenheden om de kinderen het verschil uit te leggen tussen de USA en Nederland. In dit geval dan qua pensioenvoorzieningen. Als ik vraag of hij een fotootje wil maken voor het plakboek maakt hij er een hele sessie van. Jasper heeft deze vakantie ontdekt dat hij 'scrambled eggs" erg lekker vindt.

Om 11:00 zijn we klaar met ontbijten en lopen we weer terug naar ons hotelletje. Ik kom mijn belofte richting Jasper na dus Jasper en ik gaan naar het zwembad vandaag. Jef en Isabel gaan nog naar een outletcenter en naar een sportwinkel Dick's Sporting Goods. Als ze net zijn vertrokken krijg ik spijt en wil ik toch wel mee. Maar helaas...ik ben te laat. Ach, misschien maar beter ook zo.

We hebben het zwembadje voor ons alleen en aangezien het weer een erg warme dag wordt is het frisse water perfect. Wij vermaken ons hier dus wel een tijdje. Boek lezen, WIFI, af en toe even plonsen...het lijkt wel vakantie.

Rond een uur of 14:00 komen Jef en Isabel weer terug en komen zij uiteraard ook naar het zwembad. Isabel heeft schoenen gekocht en een sportshirtje en Jef een tennisshirt in de outlet. De sportwinkel was wel mooi om te zien, maar was wel erg duur. Daar zijn ze dus niet geslaagd.

We vermaken ons nog een tijd in het zwembad, alleen dan nu met z'n vieren.

Om 17:00 gaan we eruit en kleden we ons om. We willen vanavond eten bij the Olive Garden. Dat is een restaurant waar we graag nog een keer wilden eten maar was nog niet afgevinkt. Vanavond willen we de zonsondergang zien bij Venice Beach om de vakantie af te sluiten. Helaas ligt het restaurant niet op de route maar rijden we juist eerst 10 minuten de andere kant uit. Maar goed.

We kunnen gelijk aan tafel en het is ondanks het redelijk vroege tijdstip (17:45) best druk in het restaurant. Het is natuurlijk ook zondag. Als we besteld hebben krijgen we een mandje met breadsticks op tafel; het zijn er 5. Omdat ze erg lekker zijn krijgen Isabel en Jasper ruzie over wie de 5e mag. Later komt de serveerster ze nog 2 x (!) bijvullen; we hebben er dus in totaal 15 tot onze beschikking.

Jasper heeft pizza van het kindermenu besteld en krijgt als bijgerecht spaghetti. Gekke Amerikanen haha. Hij had ook nog een smoothie besteld en met iets van 4 breadsticks in totaal redt hij het wel een tijdje. Isabel bestelt lasagne; de minestrone soep vooraf kan weinig goedkeuring wegdragen. Omdat ik niet kan kiezen kies ik voor een combinatie van 3 gerechten en krijg een enorme salade vooraf. Jef bestelt steak met pasta met soep vooraf.  Kortom....we zitten allemaal propvol als we uitgegeten zijn.

We rijden in 40 minuten naar Venice Beach en we parkeren tussen Santa Monica Beach en Venice in en ik ben blij dat we een stuk gaan lopen voor de spijsvertering. We komen net voor de zonsondergang aan en deze is weer bijzonder mooi. De zon verdwijnt achter de bergen en daardoor kleurt de lucht nog een tijd lang oranje voor 'ie daadwerkelijk ondergaat. De palmbomen doen de rest.

We lopen richting Venice en zien weer de fietsoptocht voorbij komen. Ook de zwervers zijn weer present samen met veel toeristen uiteraard. De setting is hier echter onwijs mooi. We willen weer even bij de skatebaan kijken. Deze is echter niet verlicht vanavond dus als het te donker wordt valt er niet zo veel meer te zien. We lopen nog even over de boulevard en scoren nog wat laatste souvenirs. Ik koop ook nog een trui. Dat komt mooi uit want hier is het een stukje frisser dus Isabel trekt graag mijn trui aan als ik de nieuwe gelijk ga dragen.

We lopen weer terug naar de auto en als we bij ons hotel aankomen pakken we de koffers in. Omdat we maar 3 koffers meehebben en het maximum 23 kilo is, is het wel weer wat gepuzzel. Maar het lukt en het apparaatje waarmee we de koffers kunnen wegen is weer een uitvinding.

Om 23:30 gaat het licht uit en gaan we slapen.

Comments

Popular posts from this blog

Donderdag 21 juli 2022 - Yosemite

Hotels/overnachtingen tijdens onze reis

Vrijdag 15 juli 2022- Vliegen!