Vrijdag 5 augustus 2022 - Van San Diego naar L.A.

Ik ben weer voor de wekker wakker en maak dan maar mijn blog van gisteren af. Om half acht ga ik douchen en we zitten om ca. 8:30 aan het ontbijt. Het is nu iets drukker rond dit tijdstip in de ontbijtruimte maar we hebben een tafeltje. Jasper maakt weer wafels voor ontbijt. Hij zal wel weer even moeten wennen thuis. Jef en Isabel eten eigenlijk hetzelfde als we ontbijt op de kamer nemen.....melk met cinnamon toastcrunch. Het verschil is alleen dat Jef nog een wafel eet en een bagel en yoghurt. Poeh, dat hij het wegkrijgt allemaal.

Als we het heerlijke zwembadje zien liggen buiten veranderen we onze plannen. We vertrekken nog niet na het ontbijt maar gaan maar eens bij het zwembad liggen! We hoeven toch pas om 11:00 uit te checken dus we kleden ons weer om en Jasper en Isabel plonsen in het water. Ik ga maar eens bekijken wat we vandaag allemaal willen en kunnen doen in San Diego en Jef probeert de eerste bladzijden in een boek te lezen. Dat lukt niet te lang....kijk maar.

Om half elf vertrekken we naar de kamer en kleden we ons om en pakken we de spullen. Ik check precies om 11:00 uit..tocht knap.

We gaan als eerste Seaport Village bekijken. Hier zijn we nog niet eerder geweest toen wij hier 20 jaar geleden een paar dagen waren. Het is ca. 10 minuten rijden en we parkeren vlakbij. Het is echt een ontzettend leuk opgezet klein dorpje aan de haven met erg leuke en originele winkeltjes. De blik op het water is echt prachtig. Boten varen voorbij en het is heerlijk weer. Niet te warm, wel heel zonnig met een prettig windje. Net als de vorige keer zijn wij wel fan van San Diego.

We slagen allemaal heel leuk in een surfwinkeltje met leuke kleding van o.a. San Diego maar ook andere kleding. Jasper 2 t-shirts en Jef, Isabel en ik een leuke trui. Dat stond nog op Isabel haar wenslijstje dus die kunnen we ook afvinken.

Hierna kijken we een tijdje bij het water en omdat het inmiddels 12:30 is geworden hebben we weer trek gekregen. We denken eerst een ijsje te nemen op een pleintje maar dat is niet aan het water. Ik opper dan om een punt pizza te bestellen bij een tentje waar je aan het water zit. Jasper is mijn beste vriend nu want hij is gek op pizza. Op het bord buiten staat dat de familiedeal (8 punten pizza en 4 x drinken) 29 dollar kost dus dat lijkt ons wel wat. Als ik bestel is het ineens 35 dollar. Nu vliegt ons geld onze zak uit maar dit vind ik toch wel de moeite om even aan te kaarten. Het gaat om het principe zullen we maar zeggen.
Nou dat is door de belasting zegt ze. Hmm ok. Als ik moet afrekenen is het ineens 37 dollar. Nou nu gaat de dame te ver dus Jef neemt ze even mee naar buiten naar het bord. En om van ons af te zijn hoeven we maar 29 dollar af te rekenen. Ook hier is dus de inflatie toegeslagen en is alles blijkbaar 20% duurder geworden. Maar genoeg over de kosten...we zitten hier heerlijk en de pizza is ook super lekker.

We lopen even terug naar de auto om de tas met gekochte kleding in de auto te leggen en lopen dan door naar de USS Midway. Dit is een oud marine vliegdekschip wat nu ingericht is als museum. Onderweg hier naar toe staan er langs de hele route allemaal standjes. Onze oog valt op een leuke sleutelhanger met allemaal miniatuur Nikes. Isabel en Jasper kiezen er beiden 1 uit.

We lopen om de USS Midway uit maar besluiten geen kaarten hiervoor te kopen. Dat kost zo weer 2 uurtjes en we willen nog naar Mission Beach om te gaan fietsen en aan het strand te liggen.

Na nog een originele fotostop lopen we weer naar de auto :-)

Het is 20 minuten rijden naar Mission Beach. Het is even zoeken naar een plek voor de auto maar dan vinden we er eentje pal aan het strand. Er heerst hier een zeer relaxte sfeer. Het is druk op het strand en op de boulevard is ook genoeg te zien.
We lopen dan een klein stukje naar het zuiden en vanmorgen spraken we een dame in het zwembad die had gefietst hier en dat leek ons wel een leuk idee.
Al snel komen we een winkel tegen waar ze fietsen verhuren; 2 uur voor 10 dollar. Nou dat is geen geld. Het zijn wel een beetje oude barrels. Je hebt hier niet zoals bij Venice Beach bij LA een apart fietspad maar je deelt eigenlijk de stoep met voetgangers. Best gek dat dat mag.
We vinden de fiets wel wat zwaar fietsen maar later blijkt dat het vals plat is omhoog en we hebben ook wat tegenwind.
Het is wel tof om hier te fietsen en het weer is echt perfect.

We fietsen door tot aan het begin van La Jolla en hier stoppen we een tijdje om gewoon even lekker te kijken. Er zijn surfers in de zee, iemand is aan het paragliden en er zijn jongens aan het gooien met een american football.

Als we hierna weer terugfietsen hebben we dus wind mee en we gaan naar beneden....heerlijk.
We komen de fietswinkel weer tegen maar fietsen nog een stuk door. Dit had voor Isabel en Jasper niet gehoeven want nu moeten ze weer tegen wind en omhoog als we weer omkeren.
We krijgen het daardoor allemaal zeer warm en de zee lonkt. Omdat we zo dichtbij aan het strand geparkeerd staan besluiten we toch om nog even hier te gaan zwemmen en te relaxen aan het strand.
We pakken onze "zwemtas" en verzamelen wat handdoeken en de vliegtuigdekentjes. Die komen toch zeer regelmatig erg van pas.

We installeren ons vlakbij de zee en al snel liggen we allemaal in de golven. Jasper en Jef liggen er als eerste in en Isabel en ik volgen wat later.
Opeens komt er wel wat mist opzetten, dat is wel jammer. Maar het zet gelukkig niet echt door.
De golven zijn hier een stuk rustiger dan in het begin van onze vakantie in LA, net leuk eigenlijk.
De vorige keer dat Jef en ik hier waren ca. 20 jaar geleden heb ik niet gezwommen omdat ik het te koud vond en daar had ik achteraf wel spijt van. Dus nu blijf ik extra lang in het water en ik vind het heerlijk. De anderen zijn al lang en breed uit het water maar ik hou het lang vol.

Als ik eenmaal ook uit het water ga, is het best wel fris. Gek...in de zee was het veel lekkerder.
Om een beetje warm te worden gaan Jef en Jasper overgooien met een american football en Isabel en ik gaan tennissen.
Om een uur of half zeven zijn alle files richting LA wel opgelost en gaan we inpakken. Als we de auto inladen staat er al een tijdje iemand op ons te wachten die het voorzien heeft op onze parkeerplek.

Deze keer is het heerlijk om een stuk auto te rijden. Het is lekker warm in de auto en na een volle dag is het wel even mooi rustig.
Om 19:15 gaan we even van de snelweg omdat we een broodje willen smeren als diner. We gaan er af bij Carlsbad en parkeren bij het strand. We pakken nog een mooie zonsondergang mee!

Na het luxe diner vanuit de kofferbak rijden we in ca. 1,5 uur naar LA. Het wordt na de zonsondergang al bijna direct donker. We vinden het eigenlijk alle 3 wel lekker om nu in de auto te zitten en voor het eerst deze vakantie vinden we het bijna jammer dat we er zijn.
Om 22:00 zijn we bij het hotel, Tarzana Inn, waar we onze reis precies 3 weken geleden zijn begonnen! Dat vinden we allemaal wel grappig en het voelt vertrouwd aan.
We krijgen niet dezelfde kamer maar 3 kamertjes verderop. We halen alle spullen uit de auto en binnen luttele seconden lijkt het alsof de kamer ontploft is. Dat vind ik altijd zeer bijzonder hoe snel we dat voor elkaar krijgen. We hebben al met al ook best wel wat extra spullen verzameld.
We gaan all 4 douchen en om 23:30 gaat het licht uit.

Comments

1. Lieve levensgenieters,
    Nieuwsgierig keken we elke ochtend op onze telefoon of Ipad om te lezen wat er nu weer allemaal te zien of te beleven was geweest. We zullen het missen, zo´n ooggetuigenverslag maakt dat je er erg bij betrokken raakt en zelf ook meegeniet of zenuwachtig wordt van pech of tegenvallers. Ook voor de kids moet het een onvergetelijke ervaring zijn geweest.
    Aan alles komt een eind en jullie hebben er alles uitgehaald, m.a.w. jullie kunnen hier lang op teren.
    Wij hopen op een voorspoedige terugreis en tot ziens in the Netherlands.