Maandag 8 augustus 2022 - Van LA via Chicago en Brussel naar Alkmaar :-)

Vandaag is het dan zo ver, we verlaten de USA weer en gaan naar huis toe. In tegenstelling tot wat meestal het geval is voor een vertrek slaap ik heerlijk door de hele nacht en word ik gewekt door de wekker om 5:30. We hebben allemaal goed geslapen, maar helaas moeten we nu in actie komen. 

We pakken de koffers nu definitief in en alle 3 koffers worden tot 23 kilo volgestouwd en de rest gaat in de handbagage. We ontbijten tussen alle bedrijven door op de kamer en proberen ook nog een ontbijtbox te scoren bij de receptie. Echter staan deze pas klaar vanaf 07:00. De koelbox samen met nog wat andere spullen laten we achter op de hotelkamer. 

Om 6:50 zijn we er klaar voor om te vertrekken en check ik uit. Ik weet nog wat cookies en een paar appels te scoren bij de receptie. 

Het is ongeveer 30 minuten rijden naar het vliegveld en we komen een klein beetje in de file terecht, maar het valt ons alles mee. Het is toch maandagochtend. 

We moeten onze auto inleveren bij Hertz en op de een of andere manier is het verschuldigde bedrag nog niet afgeschreven toen we de auto ophaalden. Er moet dus nog ca. 2000 dollar betaald worden maar al onze creditcards zijn volledig gebruikt en er is een storing in de Rabobank app waardoor ik niet kan bijstorten op de cc. Erg vervelend; ik probeer het al een aantal dagen en heb ook gechat met de Rabobank. De oplossing was het blijven proberen... Nou lekker dan. 

We zijn er dus niet zeker van of we nu wel wegkomen bij Hertz nadat we de auto hebben ingeleverd. 

Maar eenmaal aangekomen bij Hertz was deze stress niet nodig. We moeten onze auto parkeren in de rij en mogen de auto zo verlaten. Het bonnetje komt dan via de e-mail vertelt de dame van Hertz. Sleutel achterlaten in de auto en klaar. Aangezien we deze auto nog maar een paar dagen rijden is het uitbaggeren een stuk minder werk als bij de vorige auto die we hebben ingeruild bij San Diego. 

Enigszins opgelucht dat onze creditcard zonder saldo ons geen probemen oplevert lopen we naar de bus toe die al klaar staat om te vertrekken naar het vliegveld. Het is een ritje van een kwartiertje naar het vliegveld en de chauffeur zet ons keurig af en voor een fooitje sjouwt hij ook nog met onze koffers.

We lopen een klein stukje en gaan dan met de lift omhoog naar de United incheck balies.


 Het is er bijzonder rustig en aangezien ik ons al ingecheckt heb moeten we alleen nog maar onze bagagelabels printen bij een machine. Dat is ook binnen 5 minuten gebeurd en het afgeven van onze koffers vervolgens ook. 

Op naar de security check. Ook hier staat geen rij. Dit gaat allemaal wel erg voorspoedig. Ik besluit het nog een beetje lastiger te maken allemaal want ik vergeet eerst mijn schoenen uit te doen als ik door het poortje loop. Ik moet dus weer terug om m'n schoenen uit te doen en als ik er dan weer doorheen loop blijkt mijn telefoon nog in mijn kontzak te zitten. Weer terug dus. 

Als ik voor de 3e keer door het poortje ga, waarschuwt de medewerker mij dat dit de laatste keer moet zijn ;-).

Nou, allemaal gelukt gelukkig en we zijn dus al om 08:00 helemaal klaar met alles terwijl ons vliegtuig pas om 10:30 vertrekt. De gate waarvandaan we vertrekken is zelfs nog helemaal vol voor een vlucht die nog voor onze vlucht vertrekt. We lopen daarom maar even door en installeren ons bij een gate waar iedereen wacht voor een vlucht naar Honolulu. Klinkt ook wel aantrekkelijk. 

We halen koffie, thee, yoghurt en wat muffins en gaan lekker zitten. De tijd gaat evengoed nog best wel snel en het boarden start om 9:30. 

Het vliegtuig waarmee we naar Chicago vliegen is niet zo groot en we krijgen geen eten aan boord. We hebben echter genoeg zelf mee genomen en we krijgen wel (veel) drankjes geserveerd. We hebben 3 plekken aan de zijkant en Jef zit aan het gangpand in het midden. Jasper en Isabel willen beiden bij het raam zitten en daarom begint Jasper bij het raam en mag later Isabel. Die daar dan puntje bij paaltje voor bedankt maar dat terzijde. 

Ons vliegtuig is overigens wel wat later vertrokken dan gepland en zodoende komen we uiteraard ook wat later aan. We hadden 1,5 uur voor de overstap en nu dus nog maar 1 uurtje. Het is zelfs zo dat ons vliegtuig al aan het boarden is als we aankomen. Jammer, we hadden nog wel even wat willen eten voordat we weer in het vliegtuig stapten. Maar dit is ook wel erg lekker; zo weer door met de volgende vlucht! 

We zijn in de B-sectie geland en lopen best een flink stuk naar de C-sectie. Het is een mooi en groot vliegveld. 

Het vliegtuig waarmee we naar Brussel vliegen is een stuk groter en ook erg nieuw. Tot onze verrassing zitten we weer aan het raam en nog 1 stoel aan het gangpad van het middenstuk. Nu mag Isabel dus aan het raam zitten. Ik zit aan het gangpad en hoop dat er niemand naast mij komt zitten omdat het vliegtuig lang niet vol is. Helaas is dit niet het geval en een Indiase gezette dame komt naast mij zitten. 

Ik ben dus blij als Jef een stoel naar achter verplaatst waar hij niemand naast zich heeft zodat hij wat meer beenruimte heeft. Ik ga lekker naast Isabel en Jasper zitten. 

De vlucht is prima en we worden goed verzorgd. We krijgen dit keer avondeten en ik adviseer Isabel te kiezen voor "chicken" en Jasper de "pasta". Ik neem zelf ook pasta maar moet mijn maaltijd ruilen met Isabel als blijkt dat onder de "chicken" allemaal korreltjes zitten. Ook wel bekend als quinoa haha. 

Aangezien we 9 uur tijdsverschil hebben en dus eigenlijk de nacht overslaan gaat op een geven moment het licht uit in het vliegtuig en proberen we wat te slapen. Met matig resultaat maar we pakken toch wat slaap mee. 

We landen om 09:00 op Brussel en we kunnen niet anders concluderen dat ons reisdag naar huis zeer soepel is verlopen. De koffers verschijnen ook nog op de band :-)

We lopen naar onze auto die we gelukkig gemakkelijk nog weten te vinden. Na een intercom gesprek waarin we duidelijk moeten maken dat we al betaald hebben gaat de slagboom open en rijden we in 2,5 uur naar huis. 

Wat heerlijk is dat altijd, thuiskomen in je heerlijke ruime huis. Het was een fantastische reis!

Comments

Popular posts from this blog

Donderdag 21 juli 2022 - Yosemite

Hotels/overnachtingen tijdens onze reis

Vrijdag 15 juli 2022- Vliegen!