Woensdag 3 augustus 2022 - Van Sedona naar San Diego

We hebben vandaag een lange reisdag voor de boeg. We rijden van Sedona naar San Diego en het voelt een beetje alsof de terugreis is begonnen. Mijn wekker gaat om 06:15 en gelukkig was ik net daarvoor al wakker geworden. Aan het bed ligt het zeker niet, want dat ligt heerlijk. Wat zullen Amerikanen soms onaangenaam verrast zijn over onze hotelbedden in Europa. Zelfs het goedkoopste motel heeft naar mijn mening een goed bed. 

Ik ga douchen en om een uur of zeven maken we Isabel en Jasper wakker. Dat is geen feest haha, maar we hadden ze wel al gewaarschuwd gisteren uiteraard. 

We pakken de spullen in en een simpele hotelkamer is makkelijker nalopen dan een heel huis waarin we in deze 2 nachten al heel wat uitgestald hebben. Maar het lukt en om 7:35 stappen we in de auto en checken we uit. Wij vinden Sedona echt een ontzettend mooi plaatsje met mooie natuur. Je kan je hier makkelijk een week vermaken. Het huisje wat we geboekt hadden is ook zeer goed bevallen. 

Jef rijdt en zodra we de snelweg op draaien horen we een vreemd geluid wat we niet thuis kunnen brengen. Ik opper dat we misschien een lekke band hebben maar volgens de boardcomputer is dat niet zo. We laten het dan maar even voor wat het is. We moeten 7 uur rijden en ik bekijk op m'n telefoon de deals voor Sea World waar we morgen heen willen gaan. Groupon heeft een goede deal, maar ik kan er niet achter komen als ik daar bestel of ik de vouchers op tijd zal ontvangen. Dat geeft geen comfortabel gevoel. Ik kijk even op de site van Sea World en kijk nou.......je kunt ze ook op die site bestellen en dat is het zelfs nog een paar dollar goedkoper door de " end of summer sale". Je kunt ook de hele dag dineren voor 30 dollar extra. Na veel wikken en wegen gaan we voor deze deal en binnen 1 minuut ontvangen we de entree tickets. 

Al met al ben ik best lang bezig om het e.e.a. uit te zoeken en net als ik een beetje wil relaxen stopt Jef toch maar even bij een benzinestation om te kijken of we kunnen achterhalen waar het geluid vandaan komt. We checken de banden maar nee daar is niets mis mee. 

Jef kijkt onder de auto en tot onze schrik ziet dat er niet best uit. De onderkant van de auto laat min of meer los en het is ook al helemaal stuk gereden. Hoe komt dat in godsnaam? Eerst geven we de schuld aan de mannen die de olie hebben ververst maar nee.....dat kan eigenlijk niet want de auto is niet de brug op geweest. 

Jef oppert om terug te rijden naar Phoenix naar een Hertz dealer. Maar dat is een uur terug, dus al met al betekent dat dus 2 uur extra rijden. Terwijl het al zo'n lange reisdag is. Nou dat zie ik echt niet zitten en we besluiten door te rijden. 

Nu we weten wat er mis is met de auto is het helemaal niet fijn rijden. Het is ook op de een of andere manier nog lawaaieriger nu. Maar soms is het ook minder hoorbaar. We overwegen om verderop bij Yuma naar de Hertz dealer te gaan maar San Diego lonkt ook en het lijkt ook wel iets minder te " wapperen". We besluiten dan maar door te rijden naar ons hotel. 

We stoppen onderweg nog bij een Mac Donald's om te bekijken of het erger is geworden maar dat blijkt niet het geval gelukkig. We wilden een broodje eten uit de kofferbak, maar ja.....als je voor een Mc Donalds staat zwicht je natuurlijk. Geen broodje met pindakaas dus maar nuggets, cheeseburgers, milkshake en friet wordt het. 

Achter ons in de rij staat een zwerver die voor 1 dollar wat drinken bestelt. Erg confronterend is het en als wij ons eten hebben en aan een tafeltje gaan zitten kunnen we onze ogen niet zo goed van hem afhouden alhoewel we dat natuurlijk wel proberen. Hij moet op een gegeven moment huilen zien we. 

Ik wil 'm wel wat geven, maar toch weerhoudt iets me daarvan. Voornamelijk Jef en Isabel overigens. 

Na deze stop kunnen we er weer tegenaan en gelukkig gaat de reis sneller dan gedacht, maar de auto geeft ons wel wat kopzorgen. Zou het komen door de klapper die we gemaakt hebben op de gravelweg in Monument Valley? Ik denk van wel, maar Jef denkt van niet. Ik heb ook nog een keer een stoepje meegenomen waardoor het gekomen kan zijn. Onze auto is helemaal rood van onderen en we hadden natuurlijk niet off road mogen gaan. Vervelend. 

Maar goed, we naderen San Diego en het landschap is heel anders dan hiervoor. We reden door zandduinen, kale rotsen en heel veel cactussen en zonnepanelen parken. We zagen de grens met Mexico; een hoog hek zodat ze vanuit Mexico niet de grens over konden. We zijn blij dat we het gered hebben tot ons hotel, we komen om 16:15 aan bij the Old Town Inn. 

We checken in en bekijken de hotelkamer. Het is een leuk hotelletje met een vriendelijke uitstraling. Ik ga met Isabel en Jasper even het zwembad bekijken en Jef gaat met Hertz bellen. We zitten vlakbij het vliegveld waar Hertz zit dus dat is mooi meegenomen. De medewerker die Jef spreekt checkt of er een gelijkwaardige auto beschikbaar is en dat is gelukkig het geval. 

Ik ga met Isabel en Jasper naar het zwembad en Jef gaat naar Hertz om de auto om te ruilen. Ik ben erg benieuwd wat hun reactie zal zijn. 

Het zwembad ziet er leuk uit en je kan er heerlijk zitten. Dat doe ik dan dus ook en Isabel en Jasper gaan zwemmen. 

Na een uurtje krijg ik bericht dat het omruilen van de auto is gelukt! Dat is mooi nieuws. De man bij Hertz zei dat wij hier niets aan konden doen en we hoeven zelfs geen schaderapport in te vullen. Dat is een opluchting! We krijgen een 7-persoons Buick SUV mee. Iets minder luxe dan de minivan die we hadden maar we hebben (helaas) toch nog maar een paar dagen te gaan. 

Als Jef weer terug is gaat hij ook even zwemmen en na een uurtje kleden we ons om en gaan we lopend naar Old Town San Diego; het is op loopafstand. 

Old Town ziet er erg leuk en gezellig uit en we gaan eten bij een leuk Mexicaans restaurant bij een leuk pleintje. We kunnen niet gelijk aan tafel dus we laten ons telefoonnummer achter. Al snel worden we echter bericht dat we aan tafel kunnen. 

We zitten heerlijk en gezellig en nadat we de bestelling hebben geplaatst gaan we weer een potje pesten. Het eten komt nog voordat we 1 potje af hebben. Het eten smaakt ook hier prima en als dessert nemen we wat churro's met chocoladesaus. Dit zagen we bij de buren en dat zag er te lekker uit. 

Na het eten lopen we nog een stukje door Old Town en vooral de restaurantjes zien er stuk voor stuk gezellig uit. We gaan een snoepwinkel in maar van ons worden ze niet rijk. We kopen alleen een lollie en een zuurstok voor 1 dollar 50. 

Om 20:50 zien we het vuurwerk wat bij Seaworld wordt afgestoken, het ziet er spectaculair uit! 

We lopen weer terug naar ons hotel en ploffen neer in onze hotelkamer. We gaan niet zo laat slapen want morgen gaan we naar Seaworld! 

Comments

Popular posts from this blog

Donderdag 21 juli 2022 - Yosemite

Hotels/overnachtingen tijdens onze reis

Vrijdag 15 juli 2022- Vliegen!